A tuzes quinoa salata

Szeretek kiserletezni, foleg az etellel. Altalaban megerzesbol tudom mi lesz jo es mi nem. A quinoaval valahogy hadilabon alltam egy ideig, probalkoztam, probalkoztam, tobbfele keppen is elkeszitettem. Nem volt rossz, de nem tartottam erdemesnek arra, hogy felkeruljon a blogra. De a mai... nos a mai az mas. O dobogos helyet kap tolem a salatak kozott. Ude, friss, szines,tuzes es kimondhatatlanul finom.

  Irom a hozzavalokat es tegyetek Ti is ugy mint en, adjatok meg egy eselyt ezeknek az aprocska gyongyszemeknek, mert tenyleg megerdemlik. Hamar elkeszul , grillpartikhoz is kituno.


Hozzavalok :
200 gr quinoa
 1 piros kaliforniai paprika (kozepes meret)
 1 sarga kaliforniai paprika(kozepes meret)
 1 nagy lilahagyma
 1 piros szinu chilipaprika
1 kicsi doboz barna szinu fott bab
1/2 doboz kukorica
1 csokor friss koriander

Az ontethez szukseges:


 egy csavaros uveg (400 ml)
2 cikk fokhagyma
olivaolaj, piros borecet
so, bors, reszelt citromhej.


Elkeszitese : A quinoat megfozzuk en a 200gr quinoahoz kb 600-700 ml vizet adtam. Mikor felfott a viz, takarek langra vesszuk es tovabb fozzuk lefedve mig meg nem puhul. Nem szabad szetfozni . Neha megkavarjuk. Mikor megfott egy szurobe tettem, es leoblitettem. Vartam mig teljesen lecsorgott rola a viz.
  A zoldsegeket kicsi kockara vagjuk, lehetoleg egyformara. A babot a kukoricat es a fevagott zoldsegeket hozzaadjuk a lecsorgatott quinoahoz . A koriandert  finomra vagjuk es raszorjuk a zoldseges quinoara.  A csavaros uvegunkbe kb 1- 1 1/2 ujjnyi olivaolajat ontunk, piros borecetet izles szerint (mivel ez salata en kb ugyanannyit ontottem mint amennyit olajat) sozzuk, borsozzuk, egy fel citrom reszelt hejat is beletesszuk. Megszorjuk chilipehellyel. Aki kevesbe szereti az eroset az  ne tegyen bele. Racsavarjuk a tetejet es jol-jol osszerazzuk, Suru szoszt kapunk. Raontjuk a zoldseges quinoara es jol osszekeverjuk. hidegre tesszuk.  Grillezett husokhoz vagy akar magaban is kituno. Rajta konyhatunderek, probaljatok ki, igerem, nem fogtok csalodni ;) Jo etvagyat kivanok !


U.i. tudom nagyon sokan nem szeretik a koriandert, bar ebbe a salatab szerintem tokeletes es ugy passzol hozza mint kezre a kesztyu, de aki nem szereti az helyettesitse zoldpetrezselyemmel. 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések