Hagymas szelet


 Hagymas szelet, nem ma keszult de ados voltam a recepttel :)
Szeretjuk a marhahust mindenfele keppen.
   Hagymas szelet sokszor volt otthon a szuleimnel, mindenki szerette.
 Anyukam jo sok hagymaval keszitette mindig, ahogyan azt illik :) es legtobbszor krumplipure volt melle, finom kremesen.
   Biztos, hogy mindenki maskepp kesziti, de ez az en receptem mi igy szeretjuk igy tanultam :) 


Hozzavalok :

12 szep nagy szelet marhahus kiklopfoplva.
en rotelyost hasnzaltam erre a celra.
10 nagy hagyma
so, bors , 
komenymag,
2 baberlevel,
olaj
keves liszt.

Elkeszitese :

A husokat kb 2 ujjnyi vastagra szeletelem, mindket oldalat kicsit kiklopfolom, vigyazat finoman, nem kell elvekonyitani a hust!
  Miutan kiklopfoltam mindket oldalat sozom borsozom  liszttel vekonyan megszorom, epp csak egy lehelletnyit " bepuderezem " liszttel, ( aki nem szeretne liszttel beszorni elotte az hagyja ki ) majd mindket oldalat megsutom kb 1-2 perc minden oldalon. Egyenkent teszem a szeleteket a forro serpenyobe, mert nem fozni szeretnem hanem csak hirtelen megpiritani. A megpiritott szeleteket felreteszem.
  A 10 hagymat megtisztitom , kettevagom es vekonyra szeletelem. Eleg sirdogalos muvelet lesz, de megeri  :)
Kicsit megsozom, es hagyom allni 5 percet, ettol kicsit megpuhul a hagyma.
 
   Egy szeles labasba, olajat ontok es megdinsztelem a hagymat, szep lassan  kicsi langon. Addig dinsztolom mig szep sarga szine lesz.  A hagymat atteszem egy masik edenybe. A labas aljara helyezem a husokat, majd ra egy sor dinsztelt hagymat,majd megint hus es megint hagyma. Beleteszek 2 baberlevelet, 1 kk komenymagot, oroltet vagy ki milyet szeret, es megszorom frissen orolt borssal. En mindig durvara orolt borsot hasznalok, mert intenzivebb ize van. Nagyon keves vizet vagy huslevet toltunk ala, nem sokat, mert a hus is enged levet. Befedtem a labast es sutobe tettem 130c legkeveressel, szep lassan sutottem, neha kivettem meglocsolgattam, a husszeleteket. Termeszetesen lehet a gazon is kesziteni, csak en nem akartam mellette allni es kevergetni. Igy maradt idom masra :) Jo etvagyat!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések