Komenymagleves


Komenymagleves...

Nagyon megoszlanak a velemenyek e egyszeru leves korul.  
Tegnapig en ugy tudtam nem szeretem ...aztan valahol olvastam jot tesz a gyomornak, a ferjemnek meg mostanaban ugyis faj a gyomra. Teli unnepek leven kicsit el vagyunk telve mindennel, csak valami gyorsat es konnyut szerettem volna. Igy esett  a valasztasom a komenymaglevesre,amit utoljara Nagymamamnal ettem gyerekkoromban.... az meg eleg reg volt :) Bevallom kicsit atalakitottam, mert ugy ahogy az eredeti  recept irja nekem eppugy nem izlett mint gyerekkoromban. Atalakitva viszont egesz mas lett ;)
   A ferjem se szereti allitolag, megis 2 nagy tanyerral evett belole, ugyhogy kis csaladunkban fergeteges sikert aratott . 
Irom az en atalakitott komenymaglevesem receptjet :)


Hozzavalok :
3 ek olaj 
2 ek liszt
1 hagyma
1 pupos kk komenymag
1/2 kk pirospaprika (en 1 egesz kiskanallal tettem mert nem szeretem a sapadt leveseket)
1 hagyma
chilipehely egy csipet 
1/2 cikk reszelt fokhagyma
zellerlevel ( fel mareknyi)
zoldpetrezselyem fel mareknyi
1/2 kk cornflour (nem maleliszt ) ez feher szinu, kukorica liszt magyarul

Kenyerkockakhoz :

szaraz kenyer vagy zsomle egyforma kis kockakra vagva es 1 ek olajon megpitiva aranyszinure.
kakukkfu so es bors.

Elkeszitese :

Az olajbol es lisztbol sotet roszaszinu rantast keszitunk,abba beletesszuk a komenymagot es azzal is piritjuk 1 percig. Hideg vizzel felengedjuk  kozben folytonosan kavarjuk, en kb masfel liter vizet tettem hozza. Aztan felapritottam  a hagymat es beletettem a levesbe, mindegy mekkorak  a hagymadarabok mert utana ugyis atszurjuk. Beletettem a zellerlevelet is . Kb negyedorat foztem. Soztam es durvara orolt borssal megszortam. Leszurtem hogy nyoma se maradjon hagymadarabnak vagy komenymagnak a levesben . A 1/2 kk kukorica lisztet elkevertem 3 ek vizzel es beleontottem a levesbe. Azt hiszem ettol lett igazan finom. Bar az izen nem valtoztatott de az allagan igen, mert kicsit selymesse tette,nem volt olyan hig.

   A kenyerkockakat megpiritottam 1 ek olajon megszortam borssal lehelletnyi chilipehellyel es  egy csipet kakukkfuvel. Aranyszinure piritottam.  Talalaskor minden tanyerba szortam az aprora vagott zoldpetrezselyembol, arra mertem ra a forro levest. A kenyerkockakkal ettuk. Jo etvagyat kivanok!

                
   

Megjegyzések

  1. A legjobb leves, amikor fájós gyomorra bekanalaz belőle az ember, mindjárt szép lesz a világ :)

    VálaszTörlés
  2. Az én anyukám is majdnem így csinálta, csak ö csurgatott bele felvert tojást is. A köménymagszemeket mi szerettük benne :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések