Fokhagymas fonott kalacskak


Fokhagymas fonott kalacsok.


Regi kedvencem a fokhagymas kifli, kalacs, de meg soha nem keszitettem itthon. Barmennyit kepes vagyok megenni belole, egyszeruen nem lehet abbahagyni. Nagyon egyszeru, hamar elkeszitheto finomsag, ajanlatos egybol dupla adaggal kezdeni.

Hozzavalok : 

35 dkg liszt
25 gr friss eleszto
25 gr olvasztott vaj
250 ml langyos tej
1 kk cukor
1 kk so.


A fuszeres, fokhagymas vajhoz  a tetejere szuksegunk lesz :

80 gr vajra
egy fel marek bazsalikomra
1 fel marek petrezselyemlevelre
4 cikk reszelt fokhagymara.

A leveleket egesz aprora vagjuk hozzakeverjuk az olvasztott vajoz es a reszelt fokhagymahoz.

A keneshez  :2 kanal tej.


Egy keves tejben elkeverjuk az 1 kk cukrot es a 25 gram elesztot. Mikor felfutott az eleszto hozzaadjuk a liszthez, vajhoz es a tobbi tejet is beleontjuk. Jol kidolgozzuk a tesztat. Ha ragacsosnak erezzuk, ami liszttol fuggoen elofordulhat, akkor adjunk meg hozza 1-2 kanal lisztet. Ezt a tesztat nem kell keleszteni.Mikor jol kidogoztuk a tesztat, 9 reszre osztjuk. En mindig merem, hogy pontosan egyformak legyenek. Minden tesztabol hosszu kerek rudat nyujtok, majd kettehajtom es osszefonom. Meg tekerem es a teszta veget bedugom oda ahonnan a fonast elkezdtem, ugyanis ott maradt egy fulecske. 3 alkalommal kenem meg a fokhagymas vajjal. Elso alkalom akkor mikor sutobe teszem. Masodik alkalom mikor felig megsult, kiveszem es ujbol atkenem a fokhagymas fuszeres vajjal. Visszateszem a sutobe es mikor megsult es kivettem a sutobol ,kovetkezik  a harmadik kenes. 180c sutottem legkeveressel,also-felso sutessel, ami azt jelenti hogy 200c volt a sutomben. A sutot akkor kezdjuk el melegiteni mikor a tesztat megdagasztottuk. Nem kell varni, keleszteni. Mikor a suto bemelegedett , akkor tehetjuk a sutobe.  Erdemes elkesziteni. Fagyasztani is lehet. En a felet betettem a fagyasztoba, es mikor akartunk enni elovettem , mikroban vagy sutoben kicsit megmelegitettem, olyan volt mintha akkor sutottem volna.
 Nagyon szerettem volna megjelolni az eredeti forrast a  teszta recepthez, ezzel megadva a tiszteletet a recept tulajdonosanak, de mivel nagyon sok helyen lattam ugyanezt a receptet, en az elso forrast jelolom meg blogos tarsaim tanacsa alapjan. Az eredeti recept kiflikent szerpel, fokhagymas vaj nelkul.

u.i  a suto aljaba tegyunk egy edenybe vizet hogy legyen goz a sutonkben

Forras : www.lifeadvice.blog.hu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések