Örmény káposztaleves

Egesz nyaron lustalkodtam, csak 1-1 receptet irtam a blogba, de ideje ujrakezdeni, mert sok a felgyult recept :) Most a legfrissebbet hozom, annyira friss, hogy meg  a fele megvan a hutoben ;) Szeretem az ormeny konyha izeit, szineit, a gruz etelekert is rajongok. Nagyszeru szakacsok csodalatos ,  friss szines alapanyagokbol dolgoznak, minden eteluk kulon szin  es izorgia. Tegnap ormeny kaposztalevest keszitettem, egy ormeny blogger oldalan talaltam a receptre. A blogger neve Heghineh es itt megtalaljatok az eredetit.http://heghineh.com/pickled-cabbage-soup/

 Bar eltertem a recepttol, de azert a fuszerezesen nem valtoztattam, mert kivancsi voltam arra az izre amilyennek lennie kell. Mi a husos leveseket szeretjuk, az eredetiben nincs hus. Az eredeti receptben ormeny hordos savanyusagbol kiszedett kaposztat hasznaltak, ami megszolalasig hasonlit az erdelyi kaposzta savanyusaghoz, aminek a linkjet felteszem majd az iromanyom legvegen :) Nekem nem volt se ormeny se erdelyi, viszont volt kovaszos kaposztam, amit tokeletesnek nyilvanitottam erre a celra :) Irom a receptet  :

Hozzavalok kb 3 literes fazekhoz : 

-1  pupos leveses talka  savanyu aprokaposzta 
-300 gr hus,barmilyen ( az eredeti recept nem tartalmaz hust)
-2 kozepes vagy 1 nagy meretu voroshagyma aprora vagva
-2 kozepes meretu krumpli kockara vagva
-3/4 doboz zuzott paradicsom konzervbol, vagy 2 ek jo minosegu suritett paradicsomkrem.
-1/2 kk bors
-1/2 kk orolt koriandermag. Nekem nem volt orolt csak egesz magok, ezert kicsit megtortem mozsarban es ugy szortam bele.
-2 szal halvanyitozeller (az eredeti receptben nincs )
-1 kk fustolt pirospaprika  akinek nincs az hasznaljon sima pirospaprikat( az eredeti receptben is sima pirospaprika szerepel)
1/2 kk chilipaprika (vagy izles szerint)
legvegul 1/2 poharnyi  arpagyongy (az eredeti recept tort hantolt buzat ir vagy bulgurt )
3 ek olivaolaj, vagy barmilyen mas olaj.

Elkeszitese :

A 3 ek olivaolajat a fazekba ontjuk. Mikor mar meleg hozzaadjuk  az apro kockakra vagott voroshagymat es addig dinszteljuk mig atlatszo lesz. Kovetkezo lepeskent hozzaadjuk a kockara vagott hust, aztan hozzaadjuk az aprokaposztat, es tovabb dinszteljuk meg 4-5 percet. Aztan beletesszuk a krumplit, a pirospaprikat , a suritett paradicsomot, borsot es koriandert es legvegul az arpagyongyot. Minden egybe megy bele, mert mivel a kaposzta savanyu, a krumpli is nehezebben fog foni mint altalaban. A savanyu kaposztanak es arpagyongynek is kell kis ido mig megpuhul.Szoval egyszerre lesz kesz minden. Felontjuk forro vizzel es addig fozzuk mig minden megpuhul. 
   Kb 45 perc alatt lett kesz a leves. Sot nem irtam  a receptben, mert ez attol fugg mennyire sos a kaposztank. Az enyem pont eleg sos es savanyu is volt, ezert csak  a legvegen tettem bele 1/4 kk sot es meg egy kis orolt borsot. Mikor minden megfott a levesben beleszorhatunk egy keves friss ,finomra vagott kaprot(az eredetiben keves zoldpetrezselyem )
   Azonnal talalhato, nagyon finom tartalmas leves. Aki szereti talalasnal tegyen egy kis tejfolt a tetejere, de anelkul is nagyon finom lesz. Jo etvagyat es remelem elnyeri a tetszeseteket ez a finom kis leves :) Ahogy igertem az elejen mellekelem az erdelyi savanyusagom linkjet is. 
http://matyievakonyhaja.blogspot.co.il/2015/12/erdelyi-savanyusag-muratura.html


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések