Pulykamell prosciutto

 Ez a recept egy nagyon regi jobaratom Alexander Pop "Sandu" jovoltabol kerult hozzam, tehat ove az erdem, amiert megosztotta velunk is. Minimalisat alakitottam rajta a fuszerezesnel. Bar ez nem fustolt, viszont egy nagyon finom, hajszalvekonyra szeletelheto, soban pacolt hust kapunk, amit ugy fuszerezunk ahogy eppen kedvunk tartja es par nap alatt mar eheto.



Hozzavalok :
1/2 pulykamell (az enyem 1,5 kilo volt)
Durva szemu so 1 kg (nem kell ra mind)
Frissen orolt bors 1-2 kk
fustolt paprika 2-3 ek
koriandemag durvara torve vagy orolve 
2 ek BBQ szosz 
1 ek magos dijon mustar
alufolia

Elkeszitese:

Megtisztitjuk a mellet a hartyas reszektol. Egy nagy lap alufoliat kiteritunk, ratesszuk a hust es bekenjuk a fent felsorolt fuszerekkel. Jol belemaszirozzuk. A hust felemeljuk es ala szorunk a durva sobol es kb 1 ujjnyi so reteget. Rahelyezzuk a hust es a tetejere is ontunk a sobol, gazdagon, nem sajnalva, felhuzzuk a sot az oldalara is, hogy mindenutt erje, majd feltekerjuk mint egy szalamit . Az alufolia vegeit megtekerjuk, jo szorosan, hogy ne csorogjon ki belole  semmi  napok folyaman. Hutobe tesszuk es ott tartjuk 5 napot. Az 5. napon kivesszuk a hutobol,  az alufoliat levesszuk rola, lemossuk a husrol a sot. Megtorolgetjuk egy kicsit papirtorlovel, es hagyjuk szikkadni, kb 30 percet. Aztan ujbol bekenjuk, fustoltpaprikaval, soval, borssal, aki akar tehet koriandermagot is megint. En nem tettem masodjara, viszont tettem ujbol 1 ek BBQ szoszt. Jol bekentem minden oldalan, belemasziroztam, es egy racsra teve betettem a hutobe meg ket napra. A hetedik napon mar eheto, garantaltan adalekmentes pulykasonkank van a hutoben. 2-3 nap elteltevel legmentesen zarhato dobozba tesszuk, maskepp nagyon sos lesz. Akinek van lehetosege az meg is fustolheti kicsit. Jo etvagyat, Sandu baratomnak pedig ujbol hatalmas koszonet a finom receptert! ♡♡



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések