Tarte flambee

Tegnap keszitettem eloszor ezt a finomsagot. Allitolag a langallora hasonlit de mivel meg nem ettem olyat sem, nem tudom. Csak annyit tudok, hogy nagyon finom volt. En a pizzatesztam receptjet hasznaltam alapnak, ami mint mindig most is tokeletesnek bizonyult.  A langalloval ellenetetben erre creme fraiche kerult tejfol helyett, de egesz biztos finom tejfollel is. Fustolt , elofozott csaszarszalonnat hasznaltam hozza ,a jo husos fajtabol,  de nyers baconnel is el tudom kepzelni vagy aprora vagott sonkaval. Hagymat mindenki izlese szerint valasszon, vagy aszerint milyen van otthon. En feher spanyol hagymat vagtam ra, az edeskes ize miatt.



Hozzavalok : (ket 30x25 tepsivel lesz ebbol a mennyisegbol)

250 gr liszt (ha van kenyerliszt, ha nem akkor sima liszt is megfelel.
12,5 gr friss eleszto vagy 1/2 zacsko szaritott
1 csipet cukor
1/2 kk so
viz 160-180 ml (lisztfuggo)
2-3 ek olivaolaj

Feltetnek:

1 nagy doboz creme fraiche (300-400 ml) vagy tejfol
 valamilyen fustolt  husos szalonna kb 300 gr nagyon vekonyra szeletelve.
1 nagy hagyma
friss kakukkfu izles szerint (talalasnal is)
es szerecsendio amit en nem szeretek de tegnap kivetelt tettem es izlett.

Elkeszitese :

160 ml langyos vizet elkeverunk 1 csipet cukorral es az elesztovel. felretesszuk pihenni. Mikor felfutott hozzaontjuk a liszthez, jol kidolgozzuk es hozzaadjuk a sot. Ujbol eldolgozzuk es hozzaadunk 1 ek .oliovaolajat amit jol beledolgozunk a tesztaba.
     Duplajara kelesztjuk majd  kette osztjuk a tesztat es minden darabot szep vekonyra nyujtunk. En hajszalvekonyan beolajozott sutopapiron nyujtottam kisebb tepsi mereture ami 30x25cm.  A hagymat hajszalvekonyra szeleteltem , a husos szalonnat is nagyon vekonyra vagtam. Osszekevertem 2 ek olivaolajjal es keves soval, friss kakukkfuvel. Hagytam 5 percet allni, aztan szepen raszortam a mar kinyujtott tesztara ,elotte megkentem a crem fraiche-el vagy a tejfollel.  Rareszeltem a szerecsendiobol finoman, epphogy egy lehelletnyit. 230c sutottem addig mig a teszta szelei megpirultak.  Akkor kivettem, addigra a hagyma is finoman megpirult es a husos szalonnabol is mennyei izek szabadultak fel. Meglocsoltam olivaolajjal, itt ott, egy par aranylo olajcsepp kerult ra, amitol meg szebb lett es megszortam friss kakukkfu agacskakkal. Elhagyhato, de mivel en imadom a kakukkfuvet es egymagaban is eszem,  en nem hagytam ki. Keszitsetek el isteni finom, de a tesztat szep vekonyra nyujtani, mert igy az igazi . Jo etvagyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések