Borjunyelv Lakatos Jozsi modra :)

Ujbol itt vagyok, uj receptet hoztam, ami egy kedves baratom Lakatos Jozsef jovoltabol kerult hozzam :) Ezuton is koszonom Jozsikam es azt hiszem legjobb kifejezese a halamnak, az etel elnevezese  " Borjunyelv Lakatos Jozsi modra"  :)
   Szeretem a nyelvet, bar tudom sokan nem. A ferjem is igy volt vele, de mint annyi minden mast szep lassan a nyelvet is becsempesztem a konyhaba, egy kis noi furfanggal, sok finom fuszerrel megbolonditva. Eddig mindig friss gombaval keszitettem, tegnap masra vagytam. Ekkor kertem segitseget Jozsitol. Az eredeti recepten annyit valtoztyattam, hogy meg kerult bele egy keves reszelt citromhej es egy keves citromle (izles szerint)
   Akkor irom is a receptet, aki elkesziti nem fog csalodni, finom pikans, es nagyon mutatos is.


Hozzavalok:

2 db borjunyelv (olyan 2 kg volt kb fozes elott)
2 szep repa,
 1/2 zeller
, 1 voroshagyma kette vagva,
 2-3 baberlevel, 10-15 szem feketebors
2 cm gyomber
 angol zeller, 2-3 szal. 
2 cikk fokhagyma egeszben a hejaval egyutt

A fenti hozzavalokat betettem egy fazekba annyi hideg vizet engedtem ra, hogy kb 4-5 cm-vel ellepje a nyelvet es aztan szep lassan addig foztem mig a hartyaa nyelvrol kezdet levalni. Ekkor kivettem a fazekbol, beletettem par pillanatra jeges vizbe, ami segitett abban, hogy ne egessem meg a kezem mig megtisztitom a nyelven levo hartyatol. Aztan hagytam kihulni es szep vekonyra szeleteltem.

Innen pedig kezdodik Jozsi receptje :) a martas

Hozzavalok a martashoz szuksegunk lesz :

2-3 szal angollzellerre
15-20 cm  porehagymara
 kb 25 gr vaj (vagy izles szerint)+ 2k olivaolaj
kakukkfu friss ha lehetseges
250 ml fozotejszin
so es bors.
1-2 ek jo minosegu mustar (en magos dijoni mustart hasznaltam)

Elkeszitese :

vajon megdinszteljuk a porehagymat es az angolzellert. mindketot elotte nagyon finomra vagunk.
  Egy keves olivaolajon megpritjuk a nyelvszeleteket, amit elotte en frissen orolt fekete borssal megszortam es keves himalaja sot is hintettem ra. A megpiritott nyelveket felretesszuk es visszaterunk a martashoz. A megdinsztelodott porehagymara es angolzellerre ontunk az abalebol, amiben a nyelv fott. Az mar magaban izes, szinte husleves, a sok finom zoldsegtol. Felfozzuk, majd beletesszuk a musztart ,a felszeletelt nyelvet, osszefozzuk kb 3-4 percig, aztan raontjuk a fozotejszint is ez azzal tovabbfozzuk. Aki akarja turmixolhatja a martast, de a tejszintol igyis szepen besurusodik. Ha natan tul sok levet tettunk ra, es nem akar besurusodni, akkor 1ek etkezesi kemenyito megteszi  ahatasat, vagy 1 ek rizsliszt elkeverve a martas levevel. Mi piritott tesztaval ettuk, amit fozes utan egy kis fokhagymas,fustoltpaprikas, chilis olivaolajon megkevertem. Jo etvagyat kivanok mindenkinek!
u.i egy keves citromhejat reszelunk bele es meglocsoljuk par csepp citromlevel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések