A pulykanyak es csicserborso hazassaga

Ma egy kicsit mas etelt hozok, amit itt Izraelben egytaletelkent fogyasztanak. Bar az eredeti receptet atalakitottam kicsit a magunk izlesere, garantaltan finom es meg tovabbfejlesztheto. Akik nem szeretik a csicseriborsot, azok pl helyettesithetik szarazbabbal, amit elotte  beaztattak, de meg jobban ajanlom a  konzervbabot, 2-3 kisebb dobozzal. Igy meg hamarabb elkeszul. 
  Az etelhez szuksegunk lesz a kovetkezokre :


3 szep pulykanyak 
2 voroshagyma, finomra vagva
1 ek liszt, vagy rizsliszt, vagy burgonyakemenyito
1 ek suritett paradicsom
2 kk dijoni mustar
1/2 pohar vorosbor (elhagyhato) de ha van akkor tegyuk bele
1 ek pirospaprika
2 cik fokhagyma finomra vagva
1 ek datolyamez (vagy mez)
 Zoldsegalaple , ha nicn sakkor egy kis levespor
so ez bors
1  csapott kk romaikomeny.
1 kk csipos paprikakrem ( aki nem szereti az hagyja ki)
4-5 ek repceolaj (vagy barmilyen mas, de nem olivaolaj)

Elkeszitese :

A pulykanyakakat, kb 6-8 cm darabokra vagjuk, jol megmossuk. Egy  labasban  felforrositjuk az olajat. A pulykanyakakat szarazra toroljuk, majd megfuszerezzuk, so bors. Minden oldalat szep pirosra sutjuk , majd kiszedjuk egy tanyerra. A fennmaradt olajon megdinszteljuk a hagymat es a fokhagymat. Szep barna szint kap majd , mivel elotte a nyakakat sutottuk ugyanazon az olajon. Ha vannak leragadt reszek akkor egy pici vizet is ontunk hozza (1-2 ek), es finoman keverjuk mig fel nem jon az edeny aljarol. Mikor megdisznteltuk a hagymat hozzaadjuk a tobbi fuszert is es 1 ek lisztet. Keverjuk mig kicsit megsurusodik, aztan hozzaadjuk a vorosbort,  fozzuk meg 2-3 percet, majd hozzaadjuk a hust,  jol osszekavarjuk ugy, hogy a hagymas szaft mindenutt erje a husokat. Aztan annyi zoldseg alaplevet vagy huslevet ontunk ra, hogy  eppen ellepje.   Felforraljuk, majd kicsi hofokra vesszuk es fedo alatt addig fozzuk mig a husok majdnem megpuhulnak. Neha megkavarjuk. Mikor a hus mar majdnem puha, beleontunk kb fel kilonyi  elofozott csicseriborsot.  En miutan beleontottem a csicseriborsot, es meg egyet rottyant, ratettem a fedot es betettem a sutobe beledobtam egy maradek sonkabort, ott fott tovabb 160c. Mikor jo suru szaftja volt , kivettem a sutobol. Rizzsel talaltam, de ugy gondolom a puha chalah  boven eleg melle+ egy jo salata. Mielott sutobe tesszuk meg allitsuk be az izeket, en pl meg tettem hozza egy keves mustart , par csepp frisse facsart citromlevet es meg egy kis kis csipos paprikakremet. Lehet beletenni  felbevagott krumplit is. Jo etvagyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések